Медиацията започва въз основа на писмено заявление, подадено до Медиатора от едната или двете страни по спора и съдържа минимум следната информация: имената на страните, адрес, телефон, електронна поща, кратко описание на спора.
Страните могат да използват образец на заявление, което може да бъде свободно изтеглено тук. Използването на образеца не е задължително, но е препоръчително с оглед улесняване на процеса по започване на медиацията.
В подходящ срок, но не повече от 5 работни дни от датата на получаване на заявлението, Медиаторът прави преценка дали спорът е подходящ за медиация.
При преценка от страна на Медиатора, че спорът е подходящ за медиация, той уведомява за това незабавно страната/страните и предприема последващи действия.
В случай, че Медиаторът прецени, че спорът не е подходящ за медиация или е налице каквато и да е друга пречка, отнасяща се до, но не само Медиатора, някоя от страните, вида на спора или друга, която обективно възпрепятства провеждането на процедура по медиация Медиаторът изпраща отказ за провеждане на процедура до заявителя/заявителите.
Когато заявлението се подава от една от страните, Медиаторът изпраща незабавно препис от него до другата страна като я поканва в подходящ срок да даде отговор дали приема или отказва да участва в процедура по медиация.
В случаите, в които другата страна откаже да участва в процедура по медиация, Медиаторът уведомява незабавно за това първата страна.
В случаите, в които другата страна се съгласи да участва в процедура по медиация Медиаторът уведомява незабавно за това първата страна и предприема следващи действия за провеждането на процедурата по медиация.
В случаите, когато заявлението е подадено от двете страни, Медиаторът пристъпва към предприемане на следващи действия за провеждането на процедурата по медиация.
Полезни връзки
Как протича процедурата по медиация?