
Първа част на публикацията може да намерите тук.
Добре. Проучили сте Вашия клиент. Сключили сте добре изготвен договор, който да защитава правата Ви максимално. Част от дължимата Ви сума е платена авансово. И все пак клиентът по една или друга причина не плаща дължимите Ви суми и Вие се озовавате в една неприятна ситуация, към която не сте наясно как е най-добре да подходите. Всеки случай е индивидуален, разбира се, но долните съвети могат да намерят приложение почти навсякъде.
И така:
1. На първо място преценете дали дължимата сума изобщо си струва да предприемате каквито и да било действия. Понякога енергията и времето, което трябва да отделите, могат да се окажат по-ценни от парите, които не сте получили.
2. Влезте в контакт с Вашия клиент-длъжник – в случай, че сте решили да търсите дължимата сума, потърсете Вашия клиент – изпратете му отново имейл с напомняне за задълженията му; изпратете отново фактурата или друг документ, по който се дължи плащане. Възможно е Вашият клиент по някаква причина да е пропуснал съобщението Ви или да е имал моментно бизнес или лично затруднение, което е трябвало да приоритизира. Възможно е и просто да е забравил. Ето защо, установете контакт. Понякога това е достатъчно, за да получите дължимите суми.
3. Може клиентът Ви да иска да плати, но точно в този момент да е затруднен – проведете преговори и постигнете съгласие относно погасяването на задължението. Може да договорите по-късна дата и цялостно плащане; може да уговорите плащане на месечни или други вноски или пък да постигнете съгласие за друг начин за погасяване на задълженията на клиента Ви.
4. Говорете с адвокат – понякога е достатъчно адвокат да изготви покана или да влезе в контакт с Вашия клиент и той да плати доброволно. И тук не говорим за притискане или някакви незаконни похвати. Все още има хора, в чиито представи адвокатът означава непременно проблеми, съд и големи парични загуби. Използвайте това. Освен това адвокатът, след като разгледа ситуацията, ще може да Ви даде и стратегии за справянето с нея, както и с какви способи разполагате за защита на Вашите права. А когато сте наясно с правата си, ще действате с увереност.
Автор: Адв. Радостина Янева
Тази публикация не представлява правно становище или правен съвет, свързан с конкретна ситуация или конкретен субект и не претендира за изчерпателност.
Ако имате нужда от консултация или съдействие по конкретен казус или имате питане, свържете се с нассега на посочените телефон, адрес или форма за контакт.
Ако тази публикация ви е харесала или я намирате за полезна, харесайте я, споделете я в социалните мрежи или оставете коментар.